Det er drømmen om det umulige, der skaber det mulige

Det rette valg af webshop

Jamen, der er vel ikke noget i vejen med at drive en netbutik, der vil begrænse sig til at servicere kunder, der bor indenfor en bestemt radius fra netbutikkens hjemsted, hvis bare man gør tydeligt opmærksom på det på netbutikkens hjemmeside.

Det var mit svar til min gode ven og snart kommende kompagnon, da vi for nogle uger siden begyndte at diskutere mulighederne for at etablere en forretning med salg af vin. Det var Georg, der oprindeligt fik ideen, som rent faktisk opstod en dag, da så hjem-is-bilen køre langsomt ned ad den villavej, han bor på.

Man burde kunne få en forretning ud af at bringe vin – nok mest dagligvin – ud til folk, for det er jo efterhånden blevet meget udbredt, at folk i almindelighed tager sig et glas vin eller to til aftensmaden, så mon ikke en hel del kunne have glæde af at få bragt vinen til døren på præcis samme måde som med ispindene.

Den ide snakkede Georg og jeg lidt om, men vi fik os faktisk også snakket væk fra den, men undervejs opstod så tanken om at etablere en webshop, hvor folk kan bestille deres vin, som vi så kan bringe ud til dem. Men skal det kunne lade sig gøre i praksis, er det selvfølgelig nødvendigt at begrænse sig geografisk, medmindre da man har pondus til at etablere et større antal afdelinger rundt om i landet, og det har vi i hvert fald ikke fra en start.

Så nu arbejder vi videre ud fra en beslutning om, at vi kun kan bringe vin ud til kunderne i en afstand på maksimalt 30 kilometer fra vores hjemsted, og vi er efterhånden blevet mere og mere overbeviste om, at der er en god chance for at få succes med sådan en netbutik.

Vi har nu taget kontakt til et lokalt it-firma for at høre, om det kan hjælpe os med at få etableret selve hjemmesiden, som så selvfølgelig skal suppleres med en webshop løsning, så vi får så lidt administrativt arbejde som overhovedet muligt. Vi regner nemlig med at få tilstrækkelig stor succes til, at vi skal bruge det meste af vores tid på at pakke og udbringe den vin, vi sælger via webshoppen.

Forleden dag havde vi et møde med en konsulent fra it-firmaet, som viste sig at have en hel del erfaring med den type opgaver, så hvad det angår følte vi os ret trygge bagefter. Men en anden vinkel er selvfølgelig de omkostninger, der følger med sådan en højglansforkromet
E-handelsløsning, som vi faktisk ønsker os. Kæmpe tak til Scancommerce Webshop for fantastisk rådgivning!

For det er ganske enkelt hundedyrt, skulle jeg hilse og sige, men så er der også tale om en meget høj grad af automation fra systemets side, så vi stort set ikke får noget administrativt arbejde med forretningen. Systemet sørger for eksempel også for at føre regnskab for os, så vi blot skal indkode vores priser og den slags, hvorefter vi kan skrive et regnskab ud til revisoren. Så det ender nok alligevel med, at vi vælger det.