Det er drømmen om det umulige, der skaber det mulige

Salg via SMS

En af mine kolleger, Svend Erik, er virkelig entusiast med hensyn til cykelsport. I sine yngre dage var han selv cykelrytter på et forholdsvist højt plan, men nu er han godt oppe i 40’erne og nøjes nu med at holde formen vedlige på en af sine hele tre racercykler.

Hans entusiasme for cykelsporten når hvert år sit absolutte højdepunkt i de tre uger, hvor der køres Tour de France. Han har i en del år kæmpet hårdt for at kunne holde ferie i netop de tre uger, så han har haft tid til at sidde klistret foran fjernsynet for at følge med i løbet.

Men ikke i år, for hans kone satte hælene i og forlangte, at de tager på en charterferie til Spanien i stedet, og det skal først være i september måned, så i år har vi haft fornøjelsen af Svend Erik på jobbet, mens der blev kørt Tour de France.

Men han havde da bestemt klædt sig på til situationen, for med jævne mellemrum indløb der hver eftermiddag en SMS på hans mobiltelefon, og han fortalte, at han havde valgt at melde sig til en SMS service, som sender besked om de forskellige højdepunkter i løbet.

Svend Erik kunne jo ikke så godt skjule, at han fulgte med i løbet på den måde, for telefonen giver jo lyd, hver gang der kommer en SMS. Men han fulgte også cykelløbet på anden måde, men det opdagede vi andre ikke før langt henne i løbet. Han havde nemlig også tilmeldt sig en tjeneste, der udsender nyhedsbreve hvert kvarter med opdateringer på, hvordan løbet udvikler sig.

Så Svend Erik var svær at rive væk fra sin computer på kontoret i den periode. Vi andre grinede lidt af ham, men juli måned er jo en ret stille periode på jobbet, så egentlig forsømte han ikke noget. Han fortalte mig en dag om det nyhedsbrev system, han havde tilmeldt sig, som han var meget begejstret for, idet han så hele tiden følte sig godt opdateret.

Men han havde et lille problem med den SMS service, han jo altså også havde tilmeldt sig. Den er ganske vist gratis, men en betingelse for at blive opdateret på cykelløbet havde været, at han accepterede, at leverandøren af nyhederne fra det franske cykelløb også måtte udsætte ham for andre former for SMS markedsføring i de tre uger, løbet køres.

Og der kommer virkelig mange SMS’er med forskellige tilbud døgnet rundt, så det er jeg ved at være lidt træt af, fortalte Svend Erik, for det kan godt følers lidt generende. Det gør mindre, at man også bliver udsat for e-mail marketing – http://www.globase.dk/email-marketing – i forbindelse med den service, jeg har bestilt pr. e-mail, for den slags er man jo så vant til, som han udtrykte det.

Nå, men nu er Tour de France slut for i år, og Svend Erik tog sig i hvert fald tid til at se finalen i Paris i søndags, og så kan han jo glæde sig over, at han stadig har sin sommerferie til gode.

Der er i øvrigt en ganske underholdende historie om selvsamme emne her.